با این حال، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم گفته ادعای واشنگتن پست به نقل از منابع توهمی فقط در راستای عملیات روانی مشترک با صهیونیست‌هاست و واقعیت بیرونی ندارد و پول‌های ایران در قطر طبق توافق قبلی در اختیار ایران است.

پیام رییس بانک مرکزی قطر و رییس بانک مرکزی ایران به بازار ارز: مسدودسازی مجدد منابع ارزی ایران شوخی و بازی رسانه‌ای بود/ قطر به تعهدات خود در قبال ایران پایبند است

روز گذشته روسای کل بانک مرکزی ایران و قطر دیدار کردند و بار دیگر موضوع عدم مسدودی منابع کشورمان را تایید کردند.

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در این دیدار تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع ارزی آزاد شده ایران در قطر از طریق سوئیفت و با گشایش‌های LC قابل استفاده است لذا هم اکنون ارتباطات فنی بین بانک‌های قطری و ۶ بانک ایرانی در حال جریان است و بانک‌های عامل با برقراری این ارتباطات فنی، دستور پرداخت‌های لازم را ارسال و عملیاتی می‌کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان با اشاره به محور‌های توافق قبلی ایران با قطر درباره نحوه استفاده از این منابع ارزی در ۶ بانک ایرانی در قطر، بر تسریع موضوع به منظور شروع پرداخت  در هفته آینده تاکید کرد.

شیخ بندر بن‌محمد بن سعود آل ثانی رئیس‌کل بانک مرکزی قطر نیز در این دیدار تاکید کرد: قطر به کلیه تعهدات خود با ایران پایبند است و هیچ مانعی در توسعه روابط بانکی دو کشور وجود ندارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی قطر با اشاره به اقدامات اساسی و خوبی که طی روز‌های گذشته درباره استفاده از منابع ارزی ایران در قطر انجام شده است گفت: شایعات مطرح شده در این باره طی یکی دو روز گذشته ارزش واقعی ندارد و بیشتر یک شوخی و بازی رسانه‌ای بود.

همچنین نخست وزیر قطر به خبر بلوکه شدن دارایی‌های ایران در این کشور واکنش نشان داد و گفت: به تعهدات‌مان پایبند هستیم.

پیش از این نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با رد ادعای روزنامه وال استریت ژورنال درباره تصمیم آمریکا و قطر برای بلوکه کردن ۶ میلیارد دلار پول آزاد شده ایران در قطر اعلام کرد: رویایی است که تعبیر نمی شود.